Щодо надсилання учасниками процесу процесуальних документів на електронну адресу суду
Останнім часом на електронну адресу Борівського районного суду Харківської області надходять процесуальні документи по справах (клопотання, заяви, апеляційні скарги тощо) від учасників процесу, громадян.
З даного приводу Борівський районний суд Харківської області повідомляє наступне.
Порядок реєстрації вхідної кореспонденції суду визначено Положенням про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 № 30 (у редакції рішення Ради суддів України від 02.03.2018 № 17 зі змінами), далі – Положення.
Пунктом другим наказу ДСА України від 22.12.2018 № 628 "Про проведення тестування підсистеми "Електронний суд" у місцевих та апеляційних судах" передбачено, що у частині функціонування підсистеми "Електронний суд" судам у ході її експлуатації в тестовому режимі необхідно керуватися вимогами Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 № 30 (у редакції рішення Ради суддів України від 02.03.2018 № 17 зі змінами).
Звертаємо Вашу увагу на те, що згідно з вимогами Положення надсилання в електронному вигляді процесуальних документів до суду має здійснюватися з використанням сервісу Електронний суд, розміщеному за посиланням: https://cabinet.court.gov.ua.
Для можливості користування сервісом Електронного суду спочатку необхідно пройти передбачений підсистемою порядок реєстрації офіційної електронної адреси (Електронного кабінету) з обов’язковим використанням власного електронного підпису.
В якості допомоги під час реєстрації офіційної електронної адреси рекомендуємо попередньо переглянути відеоінструкцію ("Відеодопомога") з покроковим алгоритмом дій, розміщеної за посиланням: https://id.court.gov.ua.
Державна судова адміністрація України у своїх роз’ясненнях від 22.12.2018 №15-27366/18, від 23.01.2019 №15-1446/19 зауважила, що з дати початку функціонування підсистеми "Електронний суд" у тестовому режимі процесуальні документи, надіслані з електронної пошти з доменним іменем «@mail.gov.ua» або з будь-яких інших доменних імен, судами не приймаються і не реєструються.
Підсистема "Електронний суд" забезпечує обмін процесуальними документами (надсилання та отримання документів) в електронній формі між судами, органами та установами системи правосуддя, між судом та учасниками судового процесу, між учасниками судового процесу.
За допомогою сервісу Електронного суду учасники судового процесу можуть подавати до суду процесуальні документи (позовні заяви, клопотання тощо) в електронному форматі.
Після успішної відправки учасник судового процесу може відслідковувати рух та стан розгляду свого документа в суді. Інформація про доставку документа, його реєстрацію та інші відомості надсилаються до Електронного кабінету автора в автоматичному режимі.
Також учасник судового процесу за допомогою сервісу Електронного суду може сплатити судовий збір та інші платежі у режимі онлайн, сформувати та надати електронне доручення іншій особі, та додатково отримувати:
В Електронному кабінеті учасника судового процесу відображається також календар подій по судовій справі.
Просимо з порозумінням віднестись до вищезазначених обставин та подавати процесуальні документи по справі через систему "Електронний суд". Надіслані документи на електронну пошту суду реєструватися не будуть та залишатимуться без розгляду.
За повідомленням прес-служби суду