flag Судова влада України
Увага! Суд не здійснює правосуддя. Підсудність змінено на Дзержинський районний суд м. Харкова

Аналіз ведення роботи із зверненнями громадян за 2013 рік у порівнянні з 2012 роком

19 лютого 2014, 13:34

 Аналіз

ведення роботи із зверненнями

громадян  в  Борівському  районному суді Харківської області

 за   2013 рік у порівнянні з 2012 роком.

 

            Згідно плану роботи в Борівському районному суді Харківської області підведено підсумки роботи зі зверненнями  громадян  за 2013 рік у порівнянні з 2012 роком.

            Використані матеріали:  реєстраційно – контрольні картки за 2013 рік, журнал реєстрації звернень громадян, журнал обліку особистого прийому громадян головою та заступником голови суду.

Організація роботи зі зверненнями громадян у Борівському районному суді Харківської області здійснюється відповідно до вимог Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.

Діловодство за пропозиціями, заявами та скаргами громадян ведеться з дотриманням вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348.

            Звернення громадян, що надходять в суд поштою або з особистого прийому реєструються в день надходження в автоматизованій системі документообігу суду КП           « Д-3», реєстраційно - контрольних картках та в журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг  громадян. Облік особистого прийому громадян ведеться в журналі особистого прийому громадян головою та заступником голови суду. Також, ведеться алфавітний покажчик реєстрації звернень громадян, від яких надійшли пропозиції, заяви і скарги. 

            Кожному зверненню, що надійшло, присвоюється реєстраційний індекс, який вказується в реєстраційному штампі. Штамп ставиться в нижньому полі першого аркуша документа праворуч або на іншому вільному місці  від тексту, крім місця, призначеного для підшивки. Реєстраційний індекс складається з початкової літери прізвища заявника та порядкового номеру звернення.

            У разі коли  про результати розгляду письмової пропозиції, заяви, скарги необхідно повідомити іншу організацію, усі примірники реєстраційно – контрольних форм  та перший аркуш  контрольованого звернення починаються словом  «КОНТРОЛЬ».

            Після реєстрації звернення громадянина, того ж дня передається на розгляд голові суду, яка своєю резолюцією встановлює термін його вирішення та дає конкретні вказівки виконавцям.

            Якщо резолюцією голови суду виконання документа доручається декільком особам, то відповідальним є той чиє прізвище вказано першим.

            Кожне звернення оформляється в м’яку обкладинку, на якій містяться наступні дані: найменування суду; реєстраційний індекс; П.І.П. (найменування) заявника; суть звернення; первинне або повторне; обґрунтоване, необґрунтоване; дата передачі в архів і архівний номер.

            Документи оформляються у провадження за скаргою в хронологічному порядку з описом даних документів.

            Відповіді на звернення оформляються на бланку суду або на чистому аркуші паперу з проставлянням вихідного штампу суду, де вказується дата відправлення, реєстраційний номер який відповідає реєстраційно – контрольній картці звернення.

            При складанні відповідей на звернення громадян виконуються наступні вимоги такі як достовірність і об’єктивність змісту, повнота та максимальна стислість.

            Поштова адреса кореспондента вказується повністю: вулиця, № будинку місто (село) область, поштовий індекс.

            Відповідь на скаргу перевіряє голова суду, або особа, яка його заміщує. В лівому нижньому кутку лицьової сторони документа вказується прізвище виконавця та номер його службового телефону.

            Терміни розгляду та вирішення звернень громадян у суді вирішуються згідно ст. 20 Закону України «Про звернення громадян»:  до 5 днів,  до 15 днів, 1 місяць і 45 днів.

            При цьому, термін розгляду пропозицій, скарг і заяв рахується з дня, наступного за днем, з якого починається термін, по день направлення заявнику відповіді на звернення.

            В Борівському районному суді Харківської області звернення розглядаються в строк не більше 1 місяця з дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення розглядаються невідкладно, але не пізніше 15 днів з дня їх отримання.

  За 2013 рік до суду надійшла та була розглянута 1 скарга, в 2012 році – 2 скарги. 

  Скарга, що надійшла до  Борівського районного суду  Харківської області протягом 2013 р.  за категоріями:

 

            КАТЕГОРІЯ:                                                                                  КІЛЬКІСТЬ:

 

На тривалий нерозгляд справ і тяганину при розгляді                                              1

 

20.11.2013р. до Борівського районного суду Харківської області надійшла скарга від громадянки Титечко І.В. щодо вирішення питання про остаточне виконання судового рішення. Так, рішенням Борівського районного суду Харківської області від 03.05.2012р. за позовом Титечко І.В. до Сватовського В.М., Сватовської Н.В.  «Про усунення порушених прав та виселення», позовні вимоги Титечко І.В. були задоволені в частині виселення Сватовського В.М. та Сватовської Н.В. з  домоволодіння.

28.11.2013р. скаржнику була направлена відповідь, з якої вбачається, що в провадженні судді Зеленькової Н.Г. знаходилися цивільні справи № 4-с/614/1/13 та               № 4-с/614/4/13 за скаргами Сватовського В.М. до відділу ДВС Борівського районного управління юстиції Харківської області на протиправні дії державного виконавця ВДВС  Борівського РУЮ Харківської області з примусового виконання виконавчого документа.

Таким чином, в ході перевірки встановлено, що корисливих мотивів суддя Зеленькова Н.Г. не переслідувала, розгляд справи відкладався у зв’язку з тим, що скаржник в заявах про відкладення розгляду справи вказував поважну причину – хворобу.  

При виникненні сумнівів у неможливості приймати участь у судових засіданнях скаржником у зв’язку з хворобою, суддя звернулася до районної лікарні. Отримавши відповідь про можливість скаржника брати участь у судових засіданнях, суддя Зеленькова Н.Г. визнала причини його неявки неповажними і залишила скаргу без розгляду, скасувавши міри забезпечення скарги.

          Судом вживаються усі можливі заходи щодо вирішення цивільних та кримінальних справ по суті, з метою не допущення тяганини по справах та тривалого розгляду.

          Відкладення розгляду кримінальних та цивільних справ у більшості випадках обумовлено призначенням експертиз, витребуванням додаткових документів, неявкою учасників процесу, недоставкою конвоєм підсудних, тощо.

          Прийом громадян в Борівському районі Харківської області  здійснюється відповідно до графіка у визначені дні та години. Графік особистого прийому громадян розміщено у приміщенні суду на довідковому стенді, а також на офіційному веб-сайті «Судова влада України». Особистий прийом громадян здійснюють голова суду, заступник голови суду та кожного дня на протязі робочого часу керівник апарату суду.  

            За 2013 рік в журналі обліку особистого прийому громадян головою суду  та заступником голови суду було зареєстровано 12 усних звернень, які були розглянуті невідкладно, заявникам надано вичерпну відповідь. Громадяни переважно зверталися за консультаціями із запитаннями, що мають цивільно-процесуальний характер, відносно виконання рішень.

            Аналізуючи стан дотримання вимог законодавства України про звернення громадян за аналізуємий період можна дійти висновку, що судді та працівники апарату суду належно виконують свої обов’язки по здійсненню правосуддя та належному забезпеченні виконання вимог інструкцій з діловодства  та чинного  законодавства.

            Головою Борівського районного суду Харківської області Любою В.І., керівником апарату суду Колесніковою Н.К. постійно вживаються необхідні заходи до зменшення надходжень звернень громадян: проводяться оперативні наради, на які запрошуються особи, винні у порушенні вимог чинного законодавства, проводяться  заняття  з секретарями  судових засідань та помічниками суддів по вивченню Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді та інших нормативних актів, які регламентують роботу суду, керівником апарату суду та старшим секретарем щоденно контролюється робота працівників апарату суду,  щомісячно перевіряються  контрольні журнали  судових справ і матеріалів переданих для розгляду судді, журнали розгляду судових справ і матеріалів суддею та інші журнали, які перебувають у веденні та розпорядженні канцелярії суду,  перевіряється реєстрація та передача справ з канцелярії суду суддям, відповідно до строків, встановлених законодавством, виконуються інші заходи спрямовані на виконання якісної організаційної роботи суду, оскільки основним завданням суду є  дотримання та реалізація визначених законами України  своїх функцій та повноважень.

 

І Н Ф О Р М А Ц І Я

 щодо розгляду звернень громадян у Борівському районному суді

за  2013  рік  у порівнянні з  2012 роком. 

 

 

Розділ А. Надходження звернень (заяви, скарги, пропозиції) громадян

Періоди звітності

Залишок звернень на початок звітного періоду

Надійшло звернень за звітний період

Усього

у тому числі

Звернення, що надійшли від

(з гр. 3)

Строки розгляду звернень

(з гр. 3)

Залишок нерозглянутих звернень

(з гр. 3)

 

Заяв, пропозицій

скарг

Громадян

Народних депутатів

Вищих органів влади

Юридичних осіб

Інших осіб

Усього розглянуто звернень

У тому числі

 

усього

з них повторних

 

До 5 діб

До 15 діб

До 30 діб

До 45 діб

більше 45 діб

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

 

Попередній аналогічний звітний період

 

-

2

2

1

1

-

1

1

-

-

-

2

1

1

-

-

-

-

 

Звітний період

-

1

1

-

1

-

1

-

-

-

-

1

-

1

-

-

-

-

 

 

Розділ Б. Результати розгляду скарг громадян

 

Періоди звітності

 

Усього скарг (гр.5 розділ А)

Розглянуто скарг

Скарги визнані

(з гр. 3)

Реагування на причини

надходження (з гр. 2)

усього

                                      у тому числі

Зали-

шено

без

розгляду

або роз”ясне-но повно-

важення

Залишок

нероз-глянутих

скарг

обгрун

тованими

необгрун

  тованими

Притяг-

нення до дисциплінарної

відповідальності

працівників     апарату

суду

 

інше

відповідь

надано судом

 

надіслано за належністю

 

1

2

3

4

 

5

6

7

8

9

 

10

Попередній аналогічний звітний період

 

1

1

1

-

-

-

-

1

-

-

Звітний період

1

1

1

-

-

-

-

1

-

-

 

Розділ В. Категорії скарг

Періоди звітності

Скарги отримано на (з гр. 5 розд. А)

Процесуальні дії суддів

Поведінку працівників суду

організацію

роботи

суду

інше

всього

у т.ч. тяганину

з розгляду справ

всього

у т.ч. суддів

1

2

3

4

5

6

 

Попередній аналогічний звітний період

 

-

1

-

-

-

-

Звітний період

-

1

-

-

-

-

 

 Голова Борівського районного суду

Харківської області                                                                                         В.І. Люба