flag Судова влада України
Увага! Суд не здійснює правосуддя. Підсудність змінено на Дзержинський районний суд м. Харкова

Аналіз ведення роботи зі зверненнями громадян в Борівському районному суді Харківської області за перше півріччя 2019 року у порівнянні з першим півріччям 2018 року.

17 липня 2019, 15:17

Згідно плану роботи в Борівському районному суді Харківської області підведено підсумки роботи зі зверненнями  громадян за   перше півріччя 2019 року  у порівнянні з першим півріччям 2018 року.

   Використані матеріали:  матеріали проваджень за зверненнями, журнал реєстрації звернень громадян, журнал обліку особистого прийому громадян головою суду та керівником апарату суду.

Звернення громадян, що не підлягають розгляду відповідно до процесуального законодавства України, розглядаються в порядку визначеному ЗУ «Про звернення громадян» від 2 жовтня 1996 року № 393/96 ВР, а після реєстрації в АСДС, діловодство за ними ведеться згідно з Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах  масової інформації, затверджена постановою КМУ від 14.04.1997 року № 348, Методичних рекомендацій про порядок роботи зі зверненнями громадян, їх особистого прийому в місцевих судах.

            Кожному зверненню, що надійшло до суду  присвоюється реєстраційний індекс, який вказується в реєстраційному штампі. Штамп ставиться в нижньому полі першого аркуша документа праворуч або на іншому вільному місці  від тексту, крім місця, призначеного для підшивки. Реєстраційний індекс складається з початкової літери прізвища заявника та порядкового номеру звернення.

            У разі коли  про результати розгляду письмової пропозиції, заяви, скарги необхідно повідомити іншу організацію, усі примірники реєстраційно – контрольних форм  та перший аркуш  контрольованого звернення починаються словом  «КОНТРОЛЬ».

            Після реєстрації звернення громадянина, того ж дня передається на розгляд голові суду, яка своєю резолюцією встановлює термін його вирішення та дає конкретні вказівки виконавцям.

            Якщо резолюцією голови суду виконання документа доручається декільком особам, то відповідальним є той чиє прізвище вказано першим.

            Кожне звернення оформляється в м’яку обкладинку, на якій містяться наступні дані: найменування суду; реєстраційний індекс; П.І.П. (найменування) заявника; суть звернення; первинне або повторне; обґрунтоване, необґрунтоване; дата передачі в архів і архівний номер.

            Документи оформляються у провадження  в хронологічному порядку з описом даних документів.

            При складанні відповідей на звернення громадян виконуються наступні вимоги такі як достовірність і об’єктивність змісту, повнота та максимальна стислість.

            Відповіді на звернення громадян, що стосуються роботи працівників апарату суду перевіряються та підписуються керівником апарату суду, ті, що стосуються роботи суду в цілому, роботи суддів погоджуються керівником апарату суду та передаються на підпис   голові суду. В лівому нижньому кутку лицьової сторони документа вказується прізвище виконавця та номер його службового телефону.

            Терміни розгляду та вирішення звернень громадян у суді вирішуються згідно ст. 20 Закону України «Про звернення громадян»:  до 5 днів,  до 15 днів, 1 місяць і 45 днів.

            При цьому, термін розгляду пропозицій, скарг і заяв рахується з дня, наступного за днем, з якого починається термін, по день направлення заявнику відповіді на звернення.

    В Борівському районному суді Харківської області звернення розглядаються в строк не більше 15 днів з дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення розглядаються невідкладно, але не пізніше 5 днів з дня їх отримання.

  Звернення, що надійшли до  Борівського районного суду  Харківської області за             перше півріччя  2019  року за категоріями:

            КАТЕГОРІЯ:                                                                                  КІЛЬКІСТЬ:

На невидачу копій судових рішень                                                                                0

На дії суддів (у тому числі етика поведінки)                                                                 0

На тривалий не розгляд справ і тяганину при розгляді                                                0

Про незгоду з судовим рішенням                                                                                    0

На невчасне направлення справи до апеляційної та касаційної інстанції                   0

На несвоєчасне  звернення до виконання судових рішень                                            0

На організацію роботи суду                                                                                              0

Інші питання                                                                                                                       2

За перше півріччя  2019 року до Борівського районного суду  Харківської області  надійшло: 2 (2) заяви, скарг до суду не надходило.  Всі звернення були розглянуті в термін до 15 днів.

15 січня 2019 року до Борівського районного суду Харківської області надійшло  звернення (пропозиція)  від громадян  «Д» та «П», щодо необхідності здійснення аналізу судової статистики та судової практики у сфері захисту справ споживачів на залізничному транспорті серед рішень судів України, а також необхідності проведення  тренінгів, науково-практичних семінарів, інших заходів на тематику захисту прав споживачів на залізничному транспорті для забезпечення підвищення рівня обізнаності судів при здійсненні правосуддя  у цій категорії справ, здійснивши відповідне планування в плані роботи суду, обговорення зазначених питань на нарадах (зборах) судів.

21 січня 2019 року відповідно до Закону України «Про звернення громадян» судом було надано відповідь  щодо  взяття для використання в роботі суддів Борівського районного суду Харківської області при здійсненні судочинства відповідних пропозицій  та узагальнень  судової практики у сфері захисту прав споживачів на залізничному транспорті серед рішень судів України та роз’яснено що відповідно до статей 27, 36 Закону України «Про судоустрій і статус суддів»  аналіз судової статистики, вивчення та узагальнення  судової практики, інформування про результати узагальнення судової практики  відповідні місцеві суди, надання методичної допомоги місцевим судам, в тому числі проведення семінарів, тренінгів тощо належить   до повноважень Апеляційних  судів та Верховного Суду.

15 травня  2019 до Борівського районного суду Харківської області надійшло колективне звернення від  громадян «К» та «П»  щодо функціонування підсистеми «Електронний суд». 

21 січня 2019 року відповідно до Закону України «Про звернення громадян» судом було

надано відповідь стосовно  функціонування підсистеми «Електроннийсуд».  

У  2019 році через підсистему «Електронний суд» до нашої установи надійшло 5 заяв по цивільним та адміністративним справам, що становить  3 %  від загальної кількості заяв по  цивільним та адміністративним справам, що надійшли на розгляд до суду у 2019 році    (176 заяв ) станом на 15.05.2019 року.

Повідомлено, що  працівникам апарату суду «перевчитися» працювати із заявами та документами, оформленими через підсистему  «Електронний суд»  було не складно при умові, що  підсистема працює без перебоїв та з підключенням усіх модулів. Запровадження підсистеми «Електронний суд» є позитивним нововведенням і її використання має стати одним із пріоритетних напрямків удосконалення системи правосуддя.

          Прийом громадян у Борівському районному суді Харківської області  здійснюється відповідно до графіка у визначені дні та години. Графік особистого прийому громадян розміщено у приміщенні суду на довідковому стенді, а також на офіційному веб-сайті суду             «Судова влада України». Особистий прийом громадян здійснюють голова суду у визначені графіком дня тижня та кожного дня протягом робочого часу - керівник апарату суду. 

            За   перше півріччя  2019 року в журналі обліку особистого прийому громадян головою суду  та керівником апарату суду було зареєстровано 5 усних звернень. Усі звернення були розглянуті невідкладно на особистому прийомі громадян  керівником апарату суду, заявникам надані вичерпні відповіді. Громадяни зверталися за консультаціями із запитаннями, щодо  проведення оглядової екскурсії з учнями шкіл району, розгляду кримінальних справ в іншому суді, отримання архівної копії рішення суду  та подачі до суду позовної заяви , виправлення описки у рішенні суду.

            Аналізуючи стан дотримання вимог законодавства України про звернення громадян, можна дійти висновку, що судді та працівники апарату суду належно виконують свої обов’язки по здійсненню правосуддя та належному забезпеченні виконання вимог інструкцій  та чинного  законодавства.

            Головою та керівником апарату суду постійно вживаються необхідні заходи для зменшення надходжень звернень громадян: проводяться оперативні наради щодо недопущення порушень прав і свобод громадян, дотримання  правил поведінки працівників суду, етичних норм, коректності і ввічливості у спілкуванні з громадянами, учасниками судового процесу, суддями та своїми колегами, проводяться  заняття з працівниками апарату суду  з  вивчення діючого законодавства, що  регламентує роботу суду та змін до нього.

 

 

 

Заступник керівника апарату суду                                                        Л.В. СТРЕЛЬНИК

 

08.07.2019