Згідно плану роботи в Борівському районному суді Харківської області підведено підсумки роботи зі зверненнями громадян за 2018 рік у порівнянні з 2017 роком.
Використані матеріали: реєстраційно – контрольні картки, журнал реєстрації звернень громадян, журнал обліку особистого прийому громадян головою суду та керівником апарату суду.
Звернення громадян, що не підлягають розгляду відповідно до процесуального законодавства України, розглядаються в порядку визначеному ЗУ «Про звернення громадян» від 2 жовтня 1996 року № 393/96 ВР, а після реєстрації в АСДС, діловодство за ними ведеться згідно з Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затверджена постановою КМУ від 14.04.1997 року № 348, Методичних рекомендацій про порядок роботи зі зверненнями громадян, їх особистого прийому в місцевих судах.
Кожному зверненню, що надійшло до суду присвоюється реєстраційний індекс, який вказується в реєстраційному штампі. Штамп ставиться в нижньому полі першого аркуша документа праворуч або на іншому вільному місці від тексту, крім місця, призначеного для підшивки. Реєстраційний індекс складається з початкової літери прізвища заявника та порядкового номеру звернення.
У разі коли про результати розгляду письмової пропозиції, заяви, скарги необхідно повідомити іншу організацію, усі примірники реєстраційно – контрольних форм та перший аркуш контрольованого звернення починаються словом «КОНТРОЛЬ».
Після реєстрації звернення громадянина, того ж дня передається на розгляд голові суду, яка своєю резолюцією встановлює термін його вирішення та дає конкретні вказівки виконавцям.
Якщо резолюцією голови суду виконання документа доручається декільком особам, то відповідальним є той чиє прізвище вказано першим.
Кожне звернення оформляється в м’яку обкладинку, на якій містяться наступні дані: найменування суду; реєстраційний індекс; П.І.П. (найменування) заявника; суть звернення; первинне або повторне; обґрунтоване, необґрунтоване; дата передачі в архів і архівний номер.
Документи оформляються у провадження в хронологічному порядку з описом даних документів.
При складанні відповідей на звернення громадян виконуються наступні вимоги такі як достовірність і об’єктивність змісту, повнота та максимальна стислість.
Відповіді на звернення громадян, що стосуються роботи працівників апарату суду перевіряються та підписуються керівником апарату суду, ті, що стосуються роботи суду в цілому, роботи суддів погоджуються керівником апарату суду та передаються на підпис голові суду. В лівому нижньому кутку лицьової сторони документа вказується прізвище виконавця та номер його службового телефону.
Терміни розгляду та вирішення звернень громадян у суді вирішуються згідно ст. 20 Закону України «Про звернення громадян»: до 5 днів, до 15 днів, 1 місяць і 45 днів.
При цьому, термін розгляду пропозицій, скарг і заяв рахується з дня, наступного за днем, з якого починається термін, по день направлення заявнику відповіді на звернення.
В Борівському районному суді Харківської області звернення розглядаються в строк не більше 15 днів з дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення розглядаються невідкладно, але не пізніше 5 днів з дня їх отримання.
Звернення, що надійшли до Борівського районного суду Харківської області за 2018 рік за категоріями:
КАТЕГОРІЯ: КІЛЬКІСТЬ:
На невидачу копій судових рішень 0
На дії суддів (у тому числі етика поведінки) 0
На тривалий не розгляд справ і тяганину при розгляді 0
Про незгоду з судовим рішенням 0
На невчасне направлення справи до апеляційної та касаційної інстанції 0
На несвоєчасне звернення до виконання судових рішень 0
На організацію роботи суду 0
Інші питання 4
За 2018 рік до Борівського районного суду Харківської області надійшло: 2 (1) заяви, та 2 (1) скарги, що на 1 заяву та на 1 скаргу більше ніж у 2017 році. Всі звернення були розглянуті в термін до 5 днів.
25 квітня 2018 року до Борівського районного суду Харківської області надійшла заява від громадянки «П» щодо перенесення розгляду судової справи № 614/271/18 на іншу дату. 26 квітня 2018 року відповідно до Закону України «Про звернення громадян» судом було повернуто її заяву, та роз’яснено, що дія цього Закону не поширюється на порядок розгляду заяв і скарг громадян, встановлений кримінальним процесуальним, цивільно-процесуальним, трудовим законодавством, законодавством про захист економічної конкуренції, законами України. Запроповано з даною заявою звернутися до суду в порядку Цивільного процесуального кодексу України.
04 червня 2018 року до Борівського районного суду Харківської області надійшла заява від громадянина «Г» щодо видачі повторної копії судового рішення. 04 червня 2018 року відповідно до Закону України «Про звернення громадян» судом було повернуто його заяву, та роз’яснено, що дія цього Закону не поширюється на порядок розгляду заяв і скарг громадян, встановлений кримінальним процесуальним, цивільно-процесуальним, трудовим законодавством, законодавством про захист економічної конкуренції, законами України.
Рекомендовано, із заявою про видачу повторно копії судового рішення звернутися до суду в порядку Цивільного процесуального кодексу України, надіславши її електронним зв’язком або поштою.
07 грудня 2018 року до Борівського районного суду Харківської області надійшла скарга від громадянина «К» дана скарга не містила даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення.
10 грудня 2018 року громадянину «К» повернуто відповідну скаргу та роз’яснено, що для оскарження дій інспекторів рибоохоронного патруля йому необхідно звернутися до суду в порядку ст. 12 Кодексу Адміністративного судочинства України, а для оскарження дії чи бездіяльності слідчого, прокурора йому необхідно звернутися до суду в порядку ст. 303 Кримінального процесуального Кодексу України.
17 грудня 2018 року до Борівського районного суду Харківської області надійшла повторна скарга від громадянина «К», яка за змістом була схожа з попередньою скаргою.
20 грудня 2018 року громадянину «К» повернуто відповідну скаргу, оскільки вона не містила даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення, а також було роз’яснено, що для оскарження дій інспекторів рибоохоронного патруля йому необхідно звернутися до суду в порядку ст. 12 Кодексу Адміністративного судочинства України, а для оскарження дії чи бездіяльності слідчого, прокурора йому необхідно звернутися до суду в порядку ст. 303 Кримінального процесуального Кодексу України.
Тобто скаргу слід оформити відповідно до діючого законодавства та чітко обґрунтувати свої вимоги з посиланням на норми закону.
Прийом громадян в Борівському районі Харківської області здійснюється відповідно до графіка у визначені дні та години. Графік особистого прийому громадян розміщено у приміщенні суду на довідковому стенді, а також на офіційному веб-сайті суду «Судова влада України». Особистий прийом громадян здійснюють голова суду у визначені графіком дня тижня та кожного дня протягом робочого часу - керівник апарату суду.
За 2018 рік в журналі обліку особистого прийому громадян головою суду та керівником апарату суду було зареєстровано 5 усних звернень. Усі звернення були розглянуті невідкладно на особистому прийомі громадян керівником апарату суду, заявникам надані вичерпні відповіді. Громадяни переважно зверталися за консультаціями із запитаннями, щодо сплати судового збору за подання заяви до суду, засвідчення копій судових рішень, наявності вакансій в апараті суду, виправлення описки в судовому рішенні, притягнення особи до відповідальності.
Аналізуючи стан дотримання вимог законодавства України про звернення громадян, можна дійти висновку, що судді та працівники апарату суду належно виконують свої обов’язки по здійсненню правосуддя та належному забезпеченні виконання вимог інструкцій та чинного законодавства.
Головою та керівником апарату суду постійно вживаються необхідні заходи для зменшення надходжень звернень громадян: проводяться оперативні наради щодо недопущення порушень прав і свобод громадян, дотримання правил поведінки працівників суду, етичних норм, коректності і ввічливості у спілкуванні з громадянами, учасниками судового процесу.
Заступник керівника апарату Л.В. Стрельник