Керівнику апарату
Борівського районного суду
Харківської області
Н.К.Колесніковій
Аналіз
ведення роботи зі зверненнями
громадян в Борівському районному суді Харківської області
за перше півріччя 2016 року у порівнянні з першим півріччям 2015 року.
Згідно плану роботи в Борівському районному суді Харківської області підведено підсумки роботи зі зверненнями громадян за перше півріччя 2016 року у порівнянні з першим півріччям 2015 року.
Використані матеріали: реєстраційно – контрольні картки, журнал реєстрації звернень громадян, журнал обліку особистого прийому громадян головою суду та керівником апарату суду.
Звернення громадян, що не підлягають розгляду відповідно до процесуального законодавства України, розглядаються в порядку визначеному ЗУ «Про звернення громадян» від 2 жовтня 1996 року № 393/96 ВР, а після реєстрації в АСДС, діловодство за ними ведеться згідно з Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затверджена постановою КМУ від 14.04.1997 року № 348, Методичних рекомендацій про порядок роботи зі зверненнями громадян, їх особистого прийому в місцевих судах.
Кожному зверненню, що надійшло до суду присвоюється реєстраційний індекс, який вказується в реєстраційному штампі. Штамп ставиться в нижньому полі першого аркуша документа праворуч або на іншому вільному місці від тексту, крім місця, призначеного для підшивки. Реєстраційний індекс складається з початкової літери прізвища заявника та порядкового номеру звернення.
У разі коли про результати розгляду письмової пропозиції, заяви, скарги необхідно повідомити іншу організацію, усі примірники реєстраційно – контрольних форм та перший аркуш контрольованого звернення починаються словом «КОНТРОЛЬ».
Після реєстрації звернення громадянина, того ж дня передається на розгляд голові суду, яка своєю резолюцією встановлює термін його вирішення та дає конкретні вказівки виконавцям.
Якщо резолюцією голови суду виконання документа доручається декільком особам, то відповідальним є той чиє прізвище вказано першим.
Кожне звернення оформляється в м’яку обкладинку, на якій містяться наступні дані: найменування суду; реєстраційний індекс; П.І.П. (найменування) заявника; суть звернення; первинне або повторне; обґрунтоване, необґрунтоване; дата передачі в архів і архівний номер.
Документи оформляються у провадження за скаргою в хронологічному порядку з описом даних документів.
При складанні відповідей на звернення громадян виконуються наступні вимоги такі як достовірність і об’єктивність змісту, повнота та максимальна стислість.
Відповідь на скаргу перевіряє голова суду, або особа, яка його заміщує. В лівому нижньому кутку лицьової сторони документа вказується прізвище виконавця та номер його службового телефону.
Терміни розгляду та вирішення звернень громадян у суді вирішуються згідно ст. 20 Закону України «Про звернення громадян»: до 5 днів, до 15 днів, 1 місяць і 45 днів.
При цьому, термін розгляду пропозицій, скарг і заяв рахується з дня, наступного за днем, з якого починається термін, по день направлення заявнику відповіді на звернення.
В Борівському районному суді Харківської області звернення розглядаються в строк не більше 15 днів з дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення розглядаються невідкладно, але не пізніше 15 днів з дня їх отримання.
Звернення, що надійшли до Борівського районного суду Харківської області за перше півріччя 2016 року за категоріями:
КАТЕГОРІЯ: КІЛЬКІСТЬ:
На невидачу копій судових рішень 0
На дії суддів (у тому числі етика поведінки) 4
На тривалий не розгляд справ і тяганину при розгляді 0
Про незгоду з судовим рішенням 0
На невчасне направлення справи до апеляційної та касаційної інстанції 0
На несвоєчасне звернення до виконання судових рішень 0
На організацію роботи суду 0
Інші питання 1
Протягом першого півріччя 2016 року надійшло та розглянуто 3 заяви та 2 скарги, з них: 2 заяви на дії суддів, 2 скарги на дії суддів та 1 заява з інших питань, всі звернення були розглянуті в термін до 6 днів.
- 29 січня 2016 р. до Борівського районного суду Харківської області від гр. К.
надійшла заява щодо прийняття заходів відносно його сина К. 02.02.2016 року №04-07/2/16 К. було письмово повідомлено про направлення його зави 02.02.2016 р. №04-07/1/16 за належністю до Борівського відділення поліції Ізюмського ВП ГУ НП Харківської області.
- 03.03.2016р. з Ізюмської місцевої прокуратури надійшла скарга від засудженого Борівським районним судом Харківської області Б. за ч.2 ст.185 КК України, ч.2 ст.187, ст.69, ст.70 КК України, де він скаржиться на дії судді Гуляєвої Г.М., яка не надала дозвіл на побачення із сестрою Будаковою Б.В.
10.03.2016року Б. направлена відповідь, з якої вбачається, що 19.10.2015р. вирок суду набрав законної сили. У наданні побачення було відмовлено, у зв’язку з тим, що побачення з засудженими, вирок відносно яких набрав законної сили, регулюється Правилами внутрішнього розпорядку установ виконання покарань, затверджених наказом Міністерства Юстиції України від 29.12.2014р. № 2186/5. Згідно розділу 14 якого дозвіл на побачення надається начальником установи виконання покарань, його першим заступником або особами, які виконують їх обов’язки, за заявою засудженого чи особи, яка прибула на побачення.
- 12.03.2016р. з Ізюмської місцевої прокуратури надійшла скарга від засудженого Борівським районним судом Харківської області С. за ч.2, 3 ст.185 КК України, де він скаржиться на дії судді Гуляєвої Г.М., яка не надала дозвіл на побачення із законним представником К. 16.03.2016р. С. направлена відповідь, з якої вбачається, що 19.10.2015р. вирок набрав законної сили У наданні побачення було відмовлено, у зв’язку з тим, що побачення з засудженими, вирок відносно яких набрав законної сили, регулюється Правилами внутрішнього розпорядку установ виконання покарань, затверджених наказом Міністерства Юстиції України від 29.12.2014р. № 2186/5. Згідно розділу 14 якого дозвіл на побачення надається начальником установи виконання покарань, його першим заступником або особами, які виконують їх обов’язки, за заявою засудженого чи особи, яка прибула на побачення.
- 12.03.2016р. з Ізюмської місцевої прокуратури повторно надійшла скарга від засудженого Борівським районним судом Харківської області Б. за ч.2 ст.185 КК України, ч.2 ст.187, ст.69, ст.70 КК України, де він скаржиться на дії судді Гуляєвої Г.М., яка не надала дозвіл на побачення із сестрою Б. 16.03.2016р. скаржнику роз’яснено, що розгляд даного звернення припинено, як таке, що було подано повторно, оскільки відповідно до ч.2 ст.8 ЗУ Про звернення громадян «Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті…».
- 18.04.2016 року від апеляційного суду Харківської області до Борівського районного суду Харківської області надійшло клопотання засудженого Б. Борівським районним судом за ч.2 ст.185 КК України, ч.2 ст.187, ст.69, ст.70 КК України за належністю щодо заходів впливу на розгляд кримінального провадження , де він скаржиться на дії судді Гуляєвої Г.М., яка не надала йому дозвіл на побачення та ставиться до нього неупереджено. 22.04.2016 року Борівським районним судом Харківської області направлено роз’яснення в якому вказано, що за результатами перевірки не встановлено будь-яких дій, які б свідчили про упередженість судді Гуляєвої Г.М. або здійснення тиску на засудженого.
З метою недопущення тяганини по справах та тривалого розгляду судом вживаються усі можливі заходи щодо вирішення судових справ по суті.
Відкладення розгляду кримінальних проваджень та цивільних справ у більшості випадках обумовлено призначенням експертиз, витребуванням додаткових документів, неявкою учасників процесу, тощо.
Прийом громадян в Борівському районі Харківської області здійснюється відповідно до графіка у визначені дні та години. Графік особистого прийому громадян розміщено у приміщенні суду на довідковому стенді, а також на офіційному веб-сайті «Судова влада України». Особистий прийом громадян здійснюють голова суду та кожного дня на протязі робочого часу керівник апарату суду.
За перше півріччя 2016 року в журналі обліку особистого прийому громадян головою суду та керівником апарату суду було зареєстровано 7 усних звернень. Усі звернення були розглянуті невідкладно на особистому прийомі громадян головою суду та керівником апарату суду, заявникам надані вичерпні відповіді. Громадяни переважно зверталися за консультаціями із запитаннями, що мають цивільно-процесуальний характер, відносно порядку виконання рішень, наявності вакансій в апараті суду.
Аналізуючи стан дотримання вимог законодавства України про звернення громадян за аналізуємий період, можна дійти висновку, що судді та працівники апарату суду належно виконують свої обов’язки по здійсненню правосуддя та належному забезпеченні виконання вимог інструкцій та чинного законодавства.
Головою Борівського районного суду Харківської області Любою В.І. та керівником апарату суду Н.К.Колесніковою постійно вживаються необхідні заходи для зменшення надходжень звернень громадян: проводяться оперативні наради щодо недопущення порушень прав і свобод громадян, дотримання етичних норм, коректності і ввічливості у спілкуванні з громадянами, учасниками судового процесу, суддями та своїми колегами; проводяться заняття з секретарями судових засідань та помічниками суддів по вивченню Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України та інших нормативних актів, які регламентують роботу суду.
Керівником апарату суду та старшим секретарем щоденно контролюється робота працівників апарату суду, щомісячно перевіряються контрольні журнали судових справ і матеріалів переданих для розгляду судді, журнали розгляду судових справ і матеріалів суддею та інші журнали, які перебувають у веденні та розпорядженні канцелярії суду, перевіряється реєстрація та передача справ з канцелярії суду суддям, відповідно до строків, встановлених законодавством, виконуються інші заходи спрямовані на виконання якісної організаційної роботи суду, оскільки основним завданням суду є дотримання та реалізація визначених законами України своїх функцій та повноважень.
Заступник керівника апарату суду Л.В. СТРЕЛЬНИК
08.07.2016р.