Аналіз
ведення роботи із зверненнями
громадян в Борівському районному суді Харківської області
за 2015 рік у порівнянні з 2014 роком.
Згідно плану роботи в Борівському районному суді Харківської області підведено підсумки роботи зі зверненнями громадян 2015 рік у порівнянні з 2014 роком.
Використані матеріали: реєстраційно – контрольні картки, журнал реєстрації звернень громадян, журнал обліку особистого прийому громадян головою суду та керівником апарату суду.
Звернення громадян, що не підлягають розгляду відповідно до процесуального законодавства України, розглядаються в порядку визначеному ЗУ «Про звернення громадян» від 2 жовтня 1996 року № 393/96 ВР, а після реєстрації в АСДС, діловодство за ними ведеться згідно з Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затверджена постановою КМУ від 14.04.1997 року № 348, Методичних рекомендацій про порядок роботи зі зверненнями громадян, їх особистого прийому в місцевих судах.
Кожному зверненню, що надійшло до суду присвоюється реєстраційний індекс, який вказується в реєстраційному штампі. Штамп ставиться в нижньому полі першого аркуша документа праворуч або на іншому вільному місці від тексту, крім місця, призначеного для підшивки. Реєстраційний індекс складається з початкової літери прізвища заявника та порядкового номеру звернення.
У разі коли про результати розгляду письмової пропозиції, заяви, скарги необхідно повідомити іншу організацію, усі примірники реєстраційно – контрольних форм та перший аркуш контрольованого звернення починаються словом «КОНТРОЛЬ».
Після реєстрації звернення громадянина, того ж дня передається на розгляд голові суду, яка своєю резолюцією встановлює термін його вирішення та дає конкретні вказівки виконавцям.
Якщо резолюцією голови суду виконання документа доручається декільком особам, то відповідальним є той чиє прізвище вказано першим.
Кожне звернення оформляється в м’яку обкладинку, на якій містяться наступні дані: найменування суду; реєстраційний індекс; П.І.П. (найменування) заявника; суть звернення; первинне або повторне; обґрунтоване, необґрунтоване; дата передачі в архів і архівний номер.
Документи оформляються у провадження за скаргою в хронологічному порядку з описом даних документів.
При складанні відповідей на звернення громадян виконуються наступні вимоги такі як достовірність і об’єктивність змісту, повнота та максимальна стислість.
Відповідь на скаргу перевіряє голова суду, або особа, яка його заміщує. В лівому нижньому кутку лицьової сторони документа вказується прізвище виконавця та номер його службового телефону.
Терміни розгляду та вирішення звернень громадян у суді вирішуються згідно ст. 20 Закону України «Про звернення громадян»: до 5 днів, до 15 днів, 1 місяць і 45 днів.
При цьому, термін розгляду пропозицій, скарг і заяв рахується з дня, наступного за днем, з якого починається термін, по день направлення заявнику відповіді на звернення.
В Борівському районному суді Харківської області звернення розглядаються в строк не більше 1 місяця з дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення розглядаються невідкладно, але не пізніше 15 днів з дня їх отримання.
Звернення, що надійшли до Борівського районного суду Харківської області за 2015 рік за категоріями:
КАТЕГОРІЯ: КІЛЬКІСТЬ:
На невидачу копій судових рішень 0
На дії суддів (у тому числі етика поведінки) 1
На тривалий не розгляд справ і тяганину при розгляді 0
Про незгоду з судовим рішенням 0
На невчасне направлення справи до апеляційної та касаційної інстанції 0
На несвоєчасне звернення до виконання судових рішень 0
На організацію роботи суду 0
Інші питання 0
Протягом 2015 року надійшла та розглянута одна 1 заява (на дії суддів), у 2014 році письмових звернень від громадян, звернень від вищих органів влади, скарг та заяв до суду не надходило.
Так, 23.06.2015р. до Борівського районного суду Харківської області від гр.Р. надійшла заява стосовно невідповідності дати розгляду ухвали про забезпечення позову з датою ухвали внесеної до ЄДРСР по цивільній справі за позовом Р. до Р. про визнання права на ½ частину у спільній сумісній власності майна подружжя та поділ майна подружжя. Однак 30.06.2015р. від заявника Р. надійшла заява про залишення звернення без розгляду, у зв»язку із вирішенням питання з відповідачем мирним шляхом.
З метою недопущення тяганини по справах та тривалого розгляду судом вживаються усі можливі заходи щодо вирішення судових справ по суті.
Відкладення розгляду кримінальних проваджень та цивільних справ у більшості випадках обумовлено призначенням експертиз, витребуванням додаткових документів, неявкою учасників процесу, тощо.
Прийом громадян в Борівському районі Харківської області здійснюється відповідно до графіка у визначені дні та години. Графік особистого прийому громадян розміщено у приміщенні суду на довідковому стенді, а також на офіційному веб-сайті «Судова влада України». Особистий прийом громадян здійснюють голова суду та кожного дня на протязі робочого часу керівник апарату суду.
За 2015 рік в журналі обліку особистого прийому громадян головою суду та керівником апарату суду було зареєстровано 14 усних звернень. Усі звернення були розглянуті невідкладно на особистому прийомі громадян головою суду та керівником апарату суду, заявникам надані вичерпні відповіді. Громадяни переважно зверталися за консультаціями із запитаннями, що мають цивільно-процесуальний характер, відносно порядку виконання рішень, щодо проходження практики в суді та наявності вакансій в апараті суду.
Аналізуючи стан дотримання вимог законодавства України про звернення громадян за аналізуємий період, можна дійти висновку, що судді та працівники апарату суду належно виконують свої обов’язки по здійсненню правосуддя та належному забезпеченні виконання вимог інструкцій та чинного законодавства.
Головою Борівського районного суду Харківської області Любою В.І. та керівником апарату суду Н.К.Колесніковою постійно вживаються необхідні заходи для зменшення надходжень звернень громадян: проводяться оперативні наради щодо недопущення порушень прав і свобод громадян, дотримання етичних норм, коректності і ввічливості у спілкуванні з громадянами, учасниками судового процесу, суддями та своїми колегами; проводяться заняття з секретарями судових засідань та помічниками суддів по вивченню Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України та інших нормативних актів, які регламентують роботу суду.
Керівником апарату суду та старшим секретарем щоденно контролюється робота працівників апарату суду, щомісячно перевіряються контрольні журнали судових справ і матеріалів переданих для розгляду судді, журнали розгляду судових справ і матеріалів суддею та інші журнали, які перебувають у веденні та розпорядженні канцелярії суду, перевіряється реєстрація та передача справ з канцелярії суду суддям, відповідно до строків, встановлених законодавством, виконуються інші заходи спрямовані на виконання якісної організаційної роботи суду, оскільки основним завданням суду є дотримання та реалізація визначених законами України своїх функцій та повноважень.
Голова суду Люба В.І.
11.01.2016р.
Давиденко Л.О. 6-68-95