Аналіз
ведення роботи із зверненнями
громадян в Борівському районному суді Харківської області
за 1 квартал 2015 рік у порівнянні з 1 кварталом 2014 роком.
Згідно плану роботи в Борівському районному суді Харківської області підведено підсумки роботи зі зверненнями громадян за 1 квартал 2015 рік у порівнянні з 1 кварталом 2014 року.
Використані матеріали: реєстраційно – контрольні картки за 1 квартал 2015р., журнал реєстрації звернень громадян, журнал обліку особистого прийому громадян головою суду та керівником апарату суду.
Організація роботи зі зверненнями громадян у Борівському районному суді Харківської області здійснюється відповідно до вимог Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.
Діловодство за пропозиціями, заявами та скаргами громадян ведеться з дотриманням вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348.
Звернення громадян, що надходять в суд поштою або з особистого прийому реєструються в день надходження в реєстраційно - контрольних картках та в журналі реєстрації звернень. Облік особистого прийому громадян ведеться в журналі особистого прийому громадян. Також, ведеться алфавітний покажчик прізвищ громадян, від яких надійшли пропозиції, заяви і скарги.
Кожному зверненню, що надійшло, присвоюється реєстраційний індекс, який вказується в реєстраційному штампі. Штамп ставиться в нижньому полі першого аркуша документа праворуч або на іншому вільному місці від тексту, крім місця, призначеного для підшивки. Реєстраційний індекс складається з початкової літери прізвища заявника та порядкового номеру звернення.
У разі коли про результати розгляду письмової пропозиції, заяви, скарги необхідно повідомити іншу організацію, усі примірники реєстраційно – контрольних форм та перший аркуш контрольованого звернення починаються словом «КОНТРОЛЬ».
Після реєстрації звернення громадянина, того ж дня передається на розгляд голові суду, який своєю резолюцією встановлює термін його вирішення та дає конкретні вказівки виконавцям.
Якщо резолюцією голови суду виконання документа доручається декільком особам, то відповідальним є той чиє прізвище вказано першим.
Кожне звернення оформляється в м’яку обкладинку, на якій містяться наступні дані: найменування суду; реєстраційний індекс; П.І.П. (найменування) заявника; суть звернення; первинне або повторне; обґрунтоване, необґрунтоване; дата передачі в архів і архівний номер.
Документи оформляються у провадження за скаргою в хронологічному порядку з описом даних документів.
Відповіді на звернення оформляються на бланку суду або на чистому аркуші паперу з проставлянням вихідного штампу суду, де вказується дата відправлення, реєстраційний номер який відповідає реєстраційно – контрольній картці звернення.
При складанні відповідей на звернення громадян виконуються наступні вимоги такі як достовірність і об’єктивність змісту, повнота та максимальна стислість.
Поштова адреса кореспондента вказується повністю: вулиця, № будинку місто (село ) область, поштовий індекс.
Відповідь на скаргу перевіряє голова суду, або особа, яка його заміщує. В лівому нижньому кутку лицьової сторони документа вказується прізвище виконавця та номер його службового телефону.
Терміни розгляду та вирішення звернень громадян у суді вирішуються згідно ст. 20 Закону України «Про звернення громадян»: до 5 днів, до 15 днів, 1 місяць і 45 днів.
При цьому, термін розгляду пропозицій, скарг і заяв рахується з дня, наступного за днем, з якого починається термін, по день направлення заявнику відповіді на звернення.
В Борівському районному суді Харківської області звернення розглядаються в строк не більше 1 місяця з дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення розглядаються невідкладно, але не пізніше 15 днів з дня їх отримання.
Протягом 1 кварталу 2015 року, а також протягом 1 кварталу 2014 року письмових звернень від громадян, звернень від вищих органів влади, скарг, та заяв до суду не надходило,
Судом вживаються усі можливі заходи щодо вирішення цивільних та кримінальних справ по суті, з метою не допущення тяганини по справах та тривалого розгляду.
Відкладення розгляду кримінальних та цивільних справ у більшості випадках обумовлено призначенням експертиз, витребуванням додаткових документів, неявкою учасників процесу, недоставкою конвоєм підсудних, тощо.
Прийом громадян в Борівському районі Харківської області здійснюється відповідно до графіка у визначені дні та години. Графік особистого прийому громадян розміщено у приміщенні суду на довідковому стенді, а також на офіційному веб-сайті «Судова влада України». Особистий прийом громадян здійснюють голова суду, заступник голови суду та кожного дня на протязі робочого часу керівник апарату суду.
За 1 квартал 2015 року в журналі обліку особистого прийому громадян головою суду та керівником апарату суду було зареєстровано 4 усних звернень, усі звернення були розглянуті невідкладно на особистому прийомі громадян головою суду та керівником апарату суду, заявникам надано вичерпну відповідь. Громадяни переважно зверталися за консультаціями із запитаннями, що мають цивільно-процесуальний характер, відносно виконання рішень, з питань щодо дозволу проходження навчальної та ознайомчої практики.
Аналізуючи стан дотримання вимог законодавства України про звернення громадян за аналізуємий період можна дійти висновку, що судді та працівники апарату суду належно виконують свої обов’язки по здійсненню правосуддя та належному забезпеченні виконання вимог інструкцій з діловодства та чинного законодавства.
Головою Борівського районного суду Харківської області Любою В.І., керівником апарату суду Колесніковою Н.К постійно вживаються необхідні заходи до зменшення надходжень звернень громадян: проводяться оперативні наради, на які запрошуються особи, винні у порушенні вимог чинного законодавства, проводяться заняття з секретарями судових засідань та помічниками суддів по вивченню Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді та інших нормативних актів, які регламентують роботу суду, керівником апарату суду та старшим секретарем щоденно контролюється робота працівників апарату суду, щомісячно перевіряються контрольні журнали судових справ і матеріалів переданих для розгляду судді, журнали розгляду судових справ і матеріалів суддею та інші журнали, які перебувають у веденні та розпорядженні канцелярії суду, перевіряється реєстрація та передача справ з канцелярії суду суддям, відповідно до строків, встановлених законодавством, виконуються інші заходи спрямовані на виконання якісної організаційної роботи суду, оскільки основним завданням суду є дотримання та реалізація визначених законами України своїх функцій та повноважень.
Заступник керівника апарату суду Л.О.Давиденко