flag Судова влада України
Увага! Суд не здійснює правосуддя. Підсудність змінено на Дзержинський районний суд м. Харкова

Аналіз ведення роботи зі зверненнями громадян в Борівському районному суді Харківської області за перше півріччя 2021 року у порівнянні з першим півріччям 2020 року

14 липня 2021, 11:50

  Згідно плану роботи в Борівському районному суді Харківської області підведено підсумки роботи зі зверненнями  громадян за   перше півріччя 2021 року  у порівнянні з першим півріччям 2020 року.

   Використані матеріали:  матеріали проваджень за зверненнями, журнал реєстрації звернень громадян, журнал обліку особистого прийому громадян головою суду та керівником апарату суду.

Звернення громадян, що не підлягають розгляду відповідно до процесуального законодавства України, розглядаються в порядку визначеному ЗУ «Про звернення громадян» від 2 жовтня 1996 року № 393/96 ВР, а після реєстрації в АСДС, діловодство за ними ведеться згідно  Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах  масової інформації, затверджена постановою КМУ від 14.04.1997 року № 348, Методичних рекомендацій про порядок роботи зі зверненнями громадян, їх особистого прийому в місцевих судах.

            Кожному зверненню, що надійшло до суду  присвоюється реєстраційний індекс, який вказується в реєстраційному штампі. Штамп ставиться в нижньому полі першого аркуша документа праворуч або на іншому вільному місці  від тексту, крім місця, призначеного для підшивки. Реєстраційний індекс складається з початкової літери прізвища заявника та порядкового номеру звернення.

            У разі коли  про результати розгляду письмової пропозиції, заяви, скарги необхідно повідомити іншу організацію, усі примірники реєстраційно – контрольних форм  та перший аркуш  контрольованого звернення починаються словом  «КОНТРОЛЬ».

            Після реєстрації звернення громадянина, того ж дня передається на розгляд голові суду, яка своєю резолюцією встановлює термін його вирішення та дає конкретні вказівки виконавцям.

            Якщо резолюцією голови суду виконання документа доручається декільком особам, то відповідальним є той чиє прізвище вказано першим.

            Кожне звернення оформляється в м’яку обкладинку, на якій містяться наступні дані: найменування суду; реєстраційний індекс; П.І.П. (найменування) заявника; суть звернення; первинне або повторне; обґрунтоване, необґрунтоване; дата передачі в архів і архівний номер.

            Документи оформляються у провадження  в хронологічному порядку з описом даних документів.

            При складанні відповідей на звернення громадян виконуються наступні вимоги такі як достовірність і об’єктивність змісту, повнота та максимальна стислість.

            Відповіді на звернення громадян, що стосуються роботи працівників апарату суду перевіряються та підписуються керівником апарату суду, ті, що стосуються роботи суду в цілому, роботи суддів погоджуються керівником апарату суду та передаються на підпис   голові суду. В лівому нижньому кутку лицьової сторони документа вказується прізвище виконавця та номер його службового телефону.

            Терміни розгляду та вирішення звернень громадян у суді вирішуються згідно ст. 20 Закону України «Про звернення громадян»:  до 5 днів,  до 15 днів, 1 місяць і 45 днів.

            При цьому, термін розгляду пропозицій, скарг і заяв рахується з дня, наступного за днем, з якого починається термін, по день направлення заявнику відповіді на звернення.

    В Борівському районному суді Харківської області звернення розглядаються в строк не більше 15 днів з дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення розглядаються невідкладно, але не пізніше 5 днів з дня їх отримання.

  Звернення, що надійшли до  Борівського районного суду  Харківської області за             перше півріччя  2021  року за категоріями:

          

 КАТЕГОРІЯ:                                                                                  КІЛЬКІСТЬ:

На невидачу копій судових рішень                                                                                  0

На дії суддів (у тому числі етика поведінки)                                                                  0

На тривалий не розгляд справ і тяганину при розгляді                                                 0

Про незгоду з судовим рішенням                                                                                     0

На невчасне направлення справи до апеляційної та касаційної інстанції                   0

На несвоєчасне  звернення до виконання судових рішень                                            0

На організацію роботи суду                                                                                              0

Інші питання                                                                                                                        4

За перше півріччя  2021 року до Борівського районного суду  Харківської області  надійшло: 4 (2) заяви (пропозиції),  скарг до суду не надходило.  Отже у 2021 році до суду надійшло на 2 заяви, (пропозиції) більше  у порівнянні з 2020 роком, що становить тенденцію збільшення у 2021 році.

 Всі звернення були розглянуті в термін до 15 днів.

11.01.2021  до Борівського районного суду Харківської області надійшло  колективне звернення  від гр. «Д» та гр. «П», щодо внесення до планів графіків роботи на 2021 рік  інформації про проведення заходів для працівників  суду, суддів (тренінгів, нарад, воркшопів) з питань мистецтва юридичного тлумачення

21.01.2021 Борівським районним судом Харківської  області відповідно до Закону України «Про звернення громадян» звернення (пропозицію) розглянуто та взято до уваги.  Відповідні питання внесені до внутрішнього плану навчань  працівників апарату суду на 2021 рік.

Відповідь про результати розгляду колективного звернення направлено адресатам електронною поштою та засобами поштового зв’язку на вказані в зверненні адреси.

11.01.2021 до Борівського районного суду Харківської області  від гр. «Д» надійшло звернення (пропозиція) щодо навчання уповноважених осіб на проведення конкурсного добору шляхом організації нарад, тренінгів або інших заходів, щодо можливості внесення відповідної інформації до планів графіків роботи на 2021 рік.

25.01.2021 Борівським районним судом Харківської  області відповідно до Закону України «Про звернення громадян» звернення (пропозицію) було розглянуто та роз’яснено, що відповідальна особа по роботі з персоналом  до повноважень якої входить підготовка процедури конкурсного добору на державну службу працівників апарату суду, в обов’язковому порядку щороку проходить підвищення кваліфікації, шляхом участі в різноманітних тренінгах та онлайн семінарах на онлайн платформах тощо.

Також,  стосовно проблем та перспектив практичної реалізації положень Постанови Кабінету Міністрів України «Деяких питань призначення на посади державної служби на період дії карантину, установленого з метою запобіганню поширенню на території України гострої респіраторної хвороби  COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 22 квітня 2020 року (зі змінами Постанови Кабінету Міністрів від 18 листопада 2020 р. №1139)  поінформовано, що протягом 2020 року з працівниками апарату суду на оперативних нарадах не одноразово обговорювалися  відповідні проблеми.

Одночасно повідомлено, що вищезазначені питання   за потреби  будуть включені до тем протоколів нарад працівників суду та суддів для обговорення у 2021 році.

Письмову відповідь про результати розгляду звернення направлено запитувачу  електронною поштою на вказану в запиті ним адресу.

25.01.2021 року до Борівського районного суду Харківської області надійшло електронне звернення  через  електронний   веб-портал «Судової влади України» від гр. «О»

29.01.2021 відповідно до Закону України «Про звернення громадян» судом було повернуто йому заяву та роз’яснено, що дія цього Закону не поширюється на порядок розгляду заяв і скарг громадян, установлений цивільно-процесуальним законодавством.   Гр. «О» рекомендовано для отримання копії судового рішення звернутися з письмовою заявою на офіційну адресу суду через засоби поштового зв'язку, електронну пошту, особистий кабінет користувача в системі «Електронний суд». Заява має містити такі реквізити: прізвище, ім'я та по батькові, місце проживання, найменування суду до якого заява подається, номер справи, прізвище та ініціали судді, зміст прохання заявника,  дата, підпис, прізвище, ім'я, по батькові. До заяви слід додати копію паспорта (1-2 сторінки), копію реєстраційного номеру облікової картки платника податків та завірити власним підписом кожну сторінку доданих документів.

 Письмова відповідь направлена запитувачу електронною поштою на електронну адресу.

09.03.2021  до Борівського районного суду Харківської області надійшло  звернення  (пропозиція) від гр. «І»,  щодо підвищення   якості розгляду кримінальних справ, вчинення кримінальних правопорушень за статтями 115-119 Кримінального кодексу України, взяття до відома та  використання в роботі, проведення узагальнення по даній темі  та включення її  на розгляд для обговорення на нарадах і зборах. 

16.03.2021 Борівським районним судом Харківської  області відповідно до Закону України «Про звернення громадян» звернення (пропозицію) розглянуто та взято до уваги,  роз’яснено, що за потреби відповідні теми будуть включені для обговорення на зборах суддів.  

          Прийом громадян у Борівському районному суді Харківської області  здійснюється відповідно до графіка у визначені дні та години. Графік особистого прийому громадян розміщено у приміщенні суду на довідковому стенді, а також на офіційному веб-сайті суду             «Судова влада України». Особистий прийом громадян здійснюють голова суду у визначені графіком дня тижня та кожного дня протягом робочого часу  керівником апарату суду. 

            За   перше півріччя  2021 року в журналі обліку особистого прийому громадян головою суду  та керівником апарату суду було зареєстровано 2 усних звернення. Усі звернення були розглянуті невідкладно на особистому прийомі громадян  керівником апарату суду, заявникам надані вичерпні відповіді. Громадяни зверталися за консультаціями, щодо засвідчення копій судових рішень, подачі заяви про встановлення фактів правоустановчих документів.

            Аналізуючи стан дотримання вимог законодавства України про звернення громадян, можна дійти висновку, що судді та працівники апарату суду належно виконують свої обов’язки по здійсненню правосуддя та належному забезпеченні виконання вимог інструкцій  та чинного  законодавства.

            Головою та керівником апарату суду постійно вживаються необхідні заходи для зменшення надходжень звернень громадян: проводяться оперативні наради щодо недопущення порушень прав і свобод громадян, дотримання  правил поведінки працівників суду, етичних норм, коректності і ввічливості у спілкуванні з громадянами, учасниками судового процесу, суддями та своїми колегами, проводяться  заняття з працівниками апарату суду  з  вивчення діючого законодавства, що  регламентує роботу суду та змін до нього.

Заступник керівника апарату суду                                                        Л. СТРЕЛЬНИК

12.07.2021