БОРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Вік. За віком опитані відвідувачі Борівського районного суду Харківської області розподіляються наступним чином: «18-25 років» − 6%; «26-39 років» − 41%; «40-59 років» − 47%; «60 років і старші» − 6%.
Стать. 45% опитаних становлять чоловіки; 55% − жінки.
Освіта. 35% респондентів мають середню та неповну середню освіту; 63% − вищу та неповну вищу освіту.
Майновий статус. За майновим статусом 76% респондентів відносять себе до групи осіб середнього статку, 9% − високого статку, а 12% ідентифікують себе як бідних; 3% - не відповіли.
Місце проживання респондентів. 80% опитаних виявилися мешканцями селища Борова, решта (20%) − мешканці інших населених пунктів.
Процесуальний статус. 40% респондентів представляють у суді особисто себе; 13% − іншу особу; 47% − не є учасниками судових проваджень. Серед опитаних більша частина є учасниками цивільного процесу – 75%. Значно менше учасників інших процесів: кримінальний процес – 7%; адміністративний процес – 0%; господарський процес – 0%; справи про адміністративні правопорушення – 18%.
За 5-бальною шкалою середня оцінка якості роботи суду становить 4,56 бали.
Середні оцінки роботи суду за вимірами (складовими) якості представлено в табл. 1.8.
Таблиця 1.8. – Оцінки якості роботи Борівського районного суду Харківської області за основними вимірами
Виміри якості |
Борівський районний суд Харківської області |
||
Загальна оцінка |
Оцінка за 2015 р. |
Найвищі оцінки по Харківській області |
|
Доступність суду |
4,42 |
4,19 |
4,61 |
Зручність та комфортність перебування у суді |
4,54 |
4,26 |
4,95 |
Повнота та ясність інформації |
4,57 |
4,48 |
4,92 |
Сприйняття роботи працівників апарату суду |
3,47 |
4,64 |
4,63 |
Дотримання термінів судового розгляду |
4,66 |
4,38 |
4,71 |
Сприйняття роботи судді |
4,71 |
4,55 |
4,89 |
Таким чином, у Борівському районному суді Харківської області найкраще забезпечуються «Сприйняття роботи судді» (4,71), високу оцінку мають показники «Належна підготовка до справи та знання справи» (4,80), і «надання можливостей сторонам обґрунтовувати свою позицію» (4,80).
Найгірше в суді забезпечується «Сприйняття роботи працівників апарату суду» (3,47). Респонденти зазначають ,що переважає «Доброзичливість, повага, бажання допомогти» (4,75).
Порівнюючи показники 2015 і 2019 років, спостерігаємо зниження лише одного показника. Суттєво знизився показник «Сприйняття роботи працівників апарату суду» (на 1,17). Інші показники покращилися, найбільше – «Зручність та комфортність перебування у суд» та «Дотримання термінів судового розгляду» (на 0,28).
Критичний аналіз результатів опитування та їх обговорення суддями та працівниками апарату суду дозволив розробити наступні рекомендації :