flag Судова влада України
Увага! Суд не здійснює правосуддя. Підсудність змінено на Дзержинський районний суд м. Харкова

Оцінка рівня задоволеності громадян якістю функціонування Борівського районного суду Харківської області

13 листопада 2019, 09:53

БОРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

Вік. За віком опитані відвідувачі Борівського районного суду Харківської області розподіляються наступним чином: «18-25 років» − 6%; «26-39 років» − 41%; «40-59 років» − 47%; «60 років і старші»   − 6%.

Стать. 45% опитаних становлять чоловіки; 55% − жінки.

Освіта. 35% респондентів мають середню та неповну середню освіту; 63% − вищу та неповну вищу освіту.

Майновий статус. За майновим статусом 76% респондентів відносять себе до групи осіб середнього статку, 9% − високого статку, а 12% ідентифікують себе як бідних; 3% - не відповіли.

Місце проживання респондентів. 80% опитаних виявилися мешканцями селища Борова,  решта (20%) − мешканці інших населених пунктів.

Процесуальний статус. 40% респондентів представляють у суді особисто себе; 13% − іншу особу; 47% − не є учасниками судових проваджень. Серед опитаних більша частина є учасниками цивільного процесу – 75%. Значно менше учасників інших процесів: кримінальний процес – 7%; адміністративний процес – 0%; господарський процес – 0%; справи про адміністративні правопорушення – 18%.

За 5-бальною шкалою середня оцінка якості роботи суду становить 4,56 бали.

Середні оцінки роботи суду за вимірами (складовими) якості представлено в табл. 1.8.

 

 

 

 

 

Таблиця 1.8. – Оцінки якості роботи Борівського районного суду Харківської області за основними вимірами

Виміри якості

Борівський районний суд Харківської області

Загальна оцінка

Оцінка за 2015 р.

Найвищі оцінки по Харківській області

Доступність суду

4,42

4,19

4,61

Зручність та комфортність перебування у суді

4,54

4,26

4,95

Повнота та ясність інформації

4,57

4,48

4,92

Сприйняття роботи працівників апарату суду

3,47

4,64

4,63

Дотримання термінів судового розгляду

4,66

4,38

4,71

Сприйняття роботи судді

4,71

4,55

4,89

 

Таким чином, у Борівському районному суді Харківської області найкраще забезпечуються «Сприйняття роботи судді» (4,71), високу оцінку мають показники «Належна підготовка до справи та знання справи» (4,80), і «надання можливостей сторонам обґрунтовувати свою позицію» (4,80).

Найгірше в суді забезпечується «Сприйняття роботи працівників апарату суду» (3,47). Респонденти зазначають ,що переважає «Доброзичливість, повага, бажання допомогти» (4,75).

 Порівнюючи показники 2015  і 2019 років, спостерігаємо зниження лише одного показника. Суттєво знизився показник «Сприйняття  роботи працівників апарату суду» (на 1,17). Інші показники покращилися, найбільше – «Зручність та комфортність перебування у суд» та «Дотримання термінів судового розгляду» (на 0,28).

Критичний аналіз результатів опитування та їх обговорення суддями та працівниками апарату суду дозволив розробити наступні рекомендації :

  • Збільшити кількість суддів (рекомендації відвідувачів суду);
  • Забезпечити наявність та функціонування судової охорони (рекомендації відвідувачів суду);
  • Забезпечити вільний доступ до побутових приміщень (3,99);
  • Зробити сторінку суду в мережі Інтернет зручнішою для пошуку інформації додавши на сайт зразки процесуальних документів (3,73);
  • Покращити матеріально-технічну забезпеченість (лише 44; респондентів вважають, що суд добре забезпечений матеріально-технічними ресурсами);
  • Забезпечити інформування про можливості отримати безоплатну правову допомогу із вказівкою адрес та засобів зв’язку, впровадити наявність роздаткових матеріалів для населення, які можна буде  взяти на ознайомлення  (3,36 можуть дозволити собі витрати на послуги адвоката);
  • Забезпечити інформування відвідувачів суду про альтернативні (позасудові) шляхи вирішення спорів, в тому числі медіацію шляхом розташування інформації на інформаційних стендах та забезпечення друкованих роздаткових матеріалів, що відвідувачі зможуть взяти з собою для ознайомлення;
  • Продовжити забезпечення популяризації сторінки суду в мережі Інтернет, в тому числі через соціальні мережі;
  • Оновити інформацію на стендах із зразками заяв, клопотань, порядку сплати судових зборів та мита, правил допуску в суд;
  • Забезпечити належну роботу системи «Електронний суд» та сприяти її популяризації серед громадян (42% знають про систему, 5% користувалися системою, середня оцінка системи 4,25).
  • Надати можливість працівникам апарату суду пройти курс навчання жестової мови задля забезпечення можливості , у разі необхідності, надати допомогу особам з обмеженими можливостями та іншим маломобільним групам населення, які є відвідувачами суду.