flag Судова влада України
Увага! Суд не здійснює правосуддя. Підсудність змінено на Дзержинський районний суд м. Харкова

Формула приватної судової гілки влади від заступника міністра юстиції С. Петухова

01 липня 2016, 14:30

 Як в Міністерстві юстиції бачать реалізацію положень нового Закону «Про судоустрій і статус суддів», розповів в ексклюзивному інтерв'ю «Судово-юридичної газети» заступник міністра юстиції Сергій Пєтухов.

 
- Як відомо, сьогодні багато суддів критикують положення нового Закону «Про судоустрій і статус суддів». З точки зору виконавчої влади він досконалий або його все-таки необхідно доопрацювати?
 
- Міністерство юстиції було одним з основних драйверів судової реформи і тим, хто її найбільше підтримував. Ми дивимося з великим оптимізмом на текст, який був прийнятий в парламенті. Дійсно, процес прийняття Закону «Про судоустрій і статус суддів» став результатом компромісу у Верховній Раді, щоб досягти необхідної кількості голосів. Це досить об'ємний закон. Можливо, деякі положення викликають критику, однак, на відміну від Конституції України, в цей закон можна внести зміни простою більшістю голосів народних депутатів. Ми готові розглядати пропозиції або обговорювати технічні проблеми, які виникли при прийнятті цього закону, але не вважаємо за необхідне вносити в нього кардинальні зміни, адже побачили, що багато депутатів ставили питання про необхідність внесення змін або ліквідації деяких положень. Це відбувалося під час прийняття цього закону і відбувається зараз, коли закон готується до того, щоб бути імплементовані.
 
- Серед суддів простежується картина, що багато хто з них збираються йти у відставку. На Вашу думку, чи не є саме положення нового закону тому причиною?
 
- Ми стоїмо на порозі ґрунтовного оновлення судової влади. Це було основною ідеологією змін до Конституції і прийняття нового закону - дати можливість людям не з системи потрапити в судову гілку влади, а чесним і професійним суддям, які були в цій системі, підтвердити своє право займати ці посади. Таким чином, судова система буде очищена і отримає довіру суспільства. Відповідно, кожен суддя зможе прийняти рішення, чи хоче він пройти перевірку на сумлінність і професійність або піти з системи. Кожен має свої життєві обставини, однак ідея і ідеологія цієї реформи - створити для всіх рівні умови, щоб в судову систему можна було потрапити чесно, за відкритим конкурсом і тільки тим людям, які не мають незадекларованих доходів.
 
- В даному законі значно підвищується рівень фінансового забезпечення суддів. Це стосується і пенсійного забезпечення. Як Ви вважаєте, чи не є це додатковим фактором того, що судді йдуть у відставку?
 
- Наявність належного фінансового забезпечення є необхідним, але недостатньою умовою для чесної судової гілки влади. Не може суддя, який отримує невисоку заробітну плату або мізерні гроші, виносити справедливі рішення в справах, де часто розглядаються питання на мільярди гривень. У той же час, лише поставивши високу заробітну плату суддям, не можна досягти того, що вони будуть абсолютно чесними. Ми вважаємо, що великі заробітні плати, які зараз пропонуються, - це правильний крок; один з тих кроків, які забезпечать чесний і справедливий суд. Те ж відбувалося при формуванні Національного антикорупційного бюро України. І в принципі, все ті нові органи, які покликані боротися з корупцією, мають досить велику грошову забезпечення. Відповідно, ми вважаємо, що така висока зарплата виправдана тією роллю, яку має суддя взагалі у функціонуванні держави. Ми сподіваємося, що буде досить велика зацікавленість для людей, адже тепер вони матимуть можливість існувати на свої кошти, і найбільш кваліфіковані і чесні люди з юридичною освітою будуть подаватися на вакансії в судову гілку влади. Таким чином, ми зможемо отримати найкращих людей у новій судової влади.