За інформацією Ради суддів України, тільки за минулий рік проти суддів було скоєно кілька кримінальних правопорушень і розбійних нападів, які супроводжувалися фізичним, психологічним тиском і пошкодженням їх майна.
Всі ці явища відбуваються на тлі того, що з кінця 2015 року переважна більшість українських судів залишилися без охорони.
Навесні цього року Рада Європи ухвалила План дій щодо посилення незалежності та неупередженості судової влади (затверджений Комітетом міністрів Ради Європи на 1 253-му засіданні заступників міністрів 13 квітня 2016 року). У пояснювальній записці до нього детально описані заходи, які повинні вжити держави-члени. При цьому наголошується, що всі ці заходи засновані на існуючих міжнародних стандартах, відображених в міжнародних договорах Ради Європи, зокрема, в Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та інших офіційних документах і текстах, в т.ч. рекомендаціях Комітету міністрів Ради Європи та укладення Консультативної ради європейських суддів, Консультативної ради європейських прокурорів і Венеціанської комісії.
1.4 Міра. Забезпечення поваги до авторитету судової влади під час критики останньої з боку виконавчої та законодавчої гілок влади
Заходи реагування держав-членів
Необхідно вжити заходів для того, щоб представники виконавчої та законодавчої гілок влади поважали судові рішення, а також демонстрували громадськості, що поважають ці рішення і гідність суддів. Слід уникати публічної критики конкретних судових рішень, а також невиправдано суворою або політично мотивованою критики судової влади в цілому і окремих суддів. У зв'язку з цим слід розробити кодекси етичної поведінки для представників виконавчої та законодавчої гілок влади, а також прийняти будь-які інші необхідні заходи законодавчого та практичного характеру для обмеження втручання з їх боку і захисту порядності процесу прийняття судових рішень від неналежного політичного тиску, залякування або нападок.
Крім цього, необхідно вжити заходів для попередження неналежного використання виконавчою та законодавчою гілками влади ЗМІ з метою дискредитації судової влади, а також для захисту репутації і прав суддів і підтримання авторитету і неупередженості судової влади з урахуванням відповідних рішень і постанов Європейського суду з прав людини.
Міра 1.5. Забезпечення ефективного та розумного повсякденного адміністрування судів на підставі правових норм і без неналежного втручання з боку виконавчої та законодавчої гілок влади
Заходи реагування держав-членів
Судова влада повинна мати право здійснювати керівництво судами і їх діяльністю без неналежного втручання з боку виконавчої влади. На виконавчу і законодавчу гілки влади покладено обов'язок встановити довгострокові стратегічні завдання судової системи, визначити і забезпечити необхідні для цього ресурси з метою, серед іншого, підвищення її ефективності та сприяння належному функціонуванню судів.
В ході судових інспекцій, які проводяться виконавчими та іншими органами, не повинна даватися оцінка суті або форми судових рішень. Ці перевірки ні за яких умов не повинні спонукати суддів робити вибір на користь підвищення продуктивності замість належного виконання своїх функцій.
Від голів судів можна вимагати звітувати перед парламентом, і вони повинні бути в змозі представляти інтереси своїх судів і судової влади в цілому без втручання з боку виконавчої чи законодавчої влади. Якщо вони все ж повинні звітувати, то такий звіт повинен обмежуватися питаннями загального функціонування суду, судової влади або управління ресурсами і не чіпати вирішення конкретних судових справ.
2.2 Міра. Забезпечення повної відповідності правил судової підзвітності та перегляду судових рішень принципам незалежності та неупередженості судової влади
Заходи реагування держав-членів
Єдиним засобом захисту від судових помилок, які не є результатом умислу або злочинної недбалості, має бути апеляційне провадження. Тлумачення закону, оцінка доказів і фактів суддями не повинні призводити до кримінальної, цивільної або дисциплінарної відповідальності за винятком випадків прямого умислу або злочинної недбалості. Держави повинні вжити заходів для забезпечення того, щоб механізми підзвітності не застосовувалися в якості покарання або тиску на суддів при прийнятті ними рішень. Ці заходи слід організувати таким способом, який гарантує повагу до незалежності суддів і не становить загрози їх неупередженості.
При необхідності суддям, які відчувають, що їх незалежність виявилася під загрозою, слід забезпечити можливість застосування ефективних засобів захисту.
2.6 Міра. Забезпечення шляхом законодавчого регулювання та прийняття відповідних заходів, захисту суддів від посягання на їх фізичну або моральну недоторканність, особисту свободу і безпеку
Заходи реагування держав-членів
-Держави члени повинні вжити відповідних заходів для ефективного захисту суддів від посягання на їх фізичну або моральну недоторканність, особисту свободу і безпеку.