З 1 січня 2016 року набула чинності нова редакція Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 1 липня 2004 року №1952-IV. Як нововведення змінена організаційна система державної реєстрації прав. Тепер до складу системи входять: Міністерство юстиції України та його територіальні органи, суб'єкти держреєстрації прав (виконавчі комітети сільських, селищних, міських рад) та державні реєстратори речових прав на нерухоме майно, в т.ч. і нотаріуси.
Сьогодні нотаріуси наділені повним обсягом повноважень і можуть здійснювати державну реєстрацію нерухомості без вчинення нотаріальної дії щодо такого майна. За три місяці цього року нотаріуси здійснили понад 300 тис. Реєстраційних дій.
«Починаючи з 1 січня, понад 300 тис. Реєстраційних дій були здійснені нотаріусами. Крім цього, на даний момент понад 6,5 тис. Нотаріусів вже підключилися до наших реєстрів. Ми впевнені, що громадяни і бізнес в нормальних руках і отримують якісний сервіс », - зазначив заступник міністра юстиції Павло Мороз в ході круглого столу на тему:« Проблемні питання застосування нотаріусами законодавства в сферах державної реєстрації », який пройшов у вівторок, 5 квітня 2016 року.
В ході заходу у формі відкритого діалогу нотаріуси змогли озвучити проблеми і труднощі, з якими вони встигли зіткнуться за цей час. Основна з них стосувалася програмного забезпечення, спеціально розробленого для нотаріусів.
За словами практиків, проблеми з мінливим програмним забезпеченням, а також деяка неврегульованість у законодавстві, стають сьогодні основною причиною, через яку нотаріуси все ж побоюються проводити операції по реєстрації майна та бізнесу.