За інформацією про граничні обсяги видатків загального фонду державного бюджету, отриманою від Міністерства фінансів України для підготовки бюджетного запиту на 2016 рік, вбачається, що видатки на забезпечення діяльності одного з органів судової влади Національної школи суддів України передбачені органу виконавчої влади Міністерству освіти та науки України.
У той же час відповідно до статті 90 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" Національна школа суддів України утворюється при Вищій кваліфікаційній комісії суддів України та є державною установою із спеціальним статусом, яка забезпечує підготовку висококваліфікованих кадрів для судової системи та здійснює науково-дослідну діяльність. На Національну школу суддів України не поширюється дія законодавства про вищу освіту.
Положеннями міжнародного законодавства визначено, що під егідою судової влади підготовка суддів має доручатися спеціальному автономному закладу з власним бюджетом, який належить судовій гілці влади.
Зміна статусу Національної школи суддів України перешкоджатиме реалізації Стратегії реформування судоустрою, судочинства та суміжних правових інститутів на 2015-2020 роки, що затверджена Указом Президента України від 20 травня 2015 року № 276/2015.
Реалізація пропозицій Міністерства фінансів України щодо вилучення Національної школи суддів України із судової системи призведе до інституційного послаблення судової влади та звуження гарантій її незалежності, а також містить потенційну загрозу втручання органу виконавчої влади в діяльність судової системи України.
Враховуючи зазначене, керівники Ради суддів України та Державної судової адміністрації України звернулися з листом до Прем’єр-міністра України А. Яценюка з проханням вжити заходів щодо недопущення зміни статусу Національної школи суддів України та порушення конституційних засад незалежності правосуддя та залишити Національну школу суддів України в системі ДСА України як головного розпорядника бюджетних коштів, що виділяються для окремих установ судової влади.