Дев'ятого липня 2015 року Вищий господарський суд України поставив крапку в судовому спорі, який стосувався вагонів Київського метрополітену.
Справа в тому, що у 2013 році КП "Київський метрополітен", за рахунок кредиту Європейського банку реконструкції та розвитку, на 40 мільйонів євро закупило в ЗАТ "Вагонмаш" (Росія) вагони для метрополітену. Згодом з’ясувалося, що п’ять із цих вагонів були віддані ЗАТ "Вагонмаш" у заставу по договору позики на 250 мільйонів рублів у ВАТ "РТК-Лізинг".
Відтак, "РТК-Лізинг" звернувся з позовом до Київського метрополітену про повернення стягнення заставленого майна шляхом реалізації з публічних торгів з початковою вартістю 144,48 мільйона рублів.
У листопаді минулого року суд першої інстанції в позові "РТК-Лізинг" повністю відмовив. Суд виходив з того, що з моменту продажу спірних вагонів метрополітену вони перестали бути предметом застави. З матеріалів справи слідує, що Київський метрополітен не знав, що придбані ним вагони перебували в заставі, а тому є добросовісним набувачем. "РТК-Лізинг" оскаржував це судове рішення, але апеляцію і касацію програв. Дев'ятого липня цього року Вищий господарський суд України поставив крапку в судовому спорі і залишив вагони у власності метрополітену.
Колегія суддів Вищого господарського суду України, переглянувши в касаційному порядку рішення суду першої інстанції та постанову апеляційної інстанції, на підставі встановлених фактичних обставин справи, перевіривши застосування судом першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню.
Отже, колегія суддів касаційної інстанції прийшла до висновку, що під час розгляду справи місцевим та апеляційним господарськими судами фактичні обставини справи встановлено на основі повного, всебічного і об'єктивного дослідження поданих доказів, господарськими судами вірно застосовані норми права, а доводи скаржника не спростовують законності прийнятих у справі судових актів.
Прес – центр судової влади