flag Судова влада України
Увага! Суд не здійснює правосуддя. Підсудність змінено на Дзержинський районний суд м. Харкова

 ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                                                        наказ суду  від 04.09.2015 р.

                           № 05-59/2

ПОРЯДОК

організації та проведення особистого прийому громадян у

Борівському районному суді Харківської області

 

  1. Загальні положення

 1.1. Цей Порядок визначає основні вимоги до організації та проведення особистого прийому громадян у Борівському районному суді Харківської області (далі - суд).

 1.2. Основними завданнями посадових осіб, які здійснюють прийом громадян, є:

- реалізація положень Закону України «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації»  та інших законів, Указів Президента України, актів Кабінету Міністрів України з питань реалізації громадянами конституційного права на звернення;

- сприяння у вирішенні проблемних питань, з якими звертаються громадяни до суду, відповідно до чинного законодавства та в межах компетенції.

 1.3.  Посадові особи суду, які здійснюють особистий прийом громадян, у своїй діяльності керуються Конституцією України, Законами України «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації», «Про державну службу», Указом Президента України від 07.02.2008 № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та цим Порядком.

  1. Організація особистого прийому громадян

 2.1. Прийом громадян головою суду, керівником апарату суду  проводиться у приміщенні суду за адресою: смт. Борова Борівського району Харківської області вулиця Миру,11 згідно з графіком, що затверджується щорічно наказом голови суду. Графік особистого прийому керівництвом суду доводиться до відома громадян. Судді прийом громадян не ведуть.

 2.2. Прийом громадян головою суду здійснюється за попереднім записом  та з питань, що не можуть бути вирішені керівником апарату суду.

 Прийом громадян керівником апарату суду проводиться у щоденно  протягом робочого дня  з 8.00 до 12.00 та 12.45 до 17.00, у п’ятницю та передсвяткові дні - до 16.00.

Прийом Героїв Радянського Союзу, Героїв України, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни, жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», проводиться першочергово.

Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

 2.3. З метою створення оптимальних умов для реалізації громадянами своїх законних прав та інтересів, приймання громадян у суді здійснюється відповідальним працівником апарату суду (помічником голови суду, заступником керівника апарату суду, консультантом), який  веде запис на особистий прийом у спеціальному журналі .

 2.4. Не допускається з'ясування відомостей про особу громадянина, що не стосуються його звернення.

 2.5. Інформація про порядок, графік особистого прийому громадян у суді розміщується на веб-сайті суду та у приміщенні суду на видному місці або на дошці оголошень суду.

 2.6. Запис громадян на прийом до голови суду проводиться у разі, якщо порушене  громадянином питання не вирішено після особистого прийому керівником апарату суду.

 2.7. Під час попереднього запису громадян на особистий прийом до голови суду з’ясовуються прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання заявника, зміст порушеного питання. Також відповідальним працівником опрацьовуються документи, інші матеріали, що подаються для обґрунтування громадянином своїх заяв (клопотань), скарг або пропозицій (зауважень).

 2.8. Попередній запис на особистий прийом до керівництва суду здійснюється відповідальним працівником і закінчується за 15 хвилин до початку прийому.

 2.9. Відповідальний працівник під час особистого прийому громадян розглядає питання по суті, надає відповідно до чинного законодавства обґрунтоване роз'яснення та вживає заходів щодо усунення порушень в межах компетенції, а у разі необхідності для детального інформування громадянина запрошує на прийом до посадових осіб суду.

 2.10. Якщо розв'язання питання, з яким звернувся громадянин, не входить до компетенції суду, посадова особа роз’яснює, до якого органу державної влади або органу місцевого самоврядування, підприємства, організації чи установи доцільно звернутися, по можливості сприяє в цьому (повідомляє адресу, номер телефону тощо).

 2.11. Для забезпечення кваліфікованого роз'яснення порушених громадянином питань посадова особа (голова суду, керівник апарату суду) може залучати до їх розгляду працівників апарату суду або одержувати від них потрібну інформацію.

 2.12. Повторний прийом з питань, що вже розглядалися в суді, проводиться в тому випадку, якщо порушене питання не було вирішене по суті.

 У разі повторного звернення вивчаються архівні матеріали з порушеного питання, з’ясовуються причини, що його викликали. Надаються можливі роз’яснення та необхідна допомога в межах компетенції.

2.13. У разі коли порушене питання вирішити безпосередньо під час особистого прийому неможливо через його складність і необхідність додаткового вивчення, громадянинові може бути запропоновано викласти його у формі письмового звернення.

 Подане громадянином під час особистого прийому письмове звернення розглядається в порядку, встановленому Законом України «Про звернення громадян», і реєструється згідно з Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.97 № 348.

Запити про надання публічної  інформації реєструються  та розглядаються відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» .

 2.14. Термін розгляду пропозицій, заяв та скарг обчислюється з дня, наступного за днем, з якого починається строк (таким днем є день їх надходження та реєстрації в суді), по день направлення заявнику відповіді на його звернення. Якщо останній день терміну розгляду звернення припадає на неробочий день, то останнім днем терміну вважається перший після нього робочий день.

 Звернення розглядаються і вирішуються в термін не більше одного місяця від дня їх надходження, враховуючи вихідні, святкові та неробочі дні, а ті, що не потребують додаткового вивчення та проведення перевірки за ними, - невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання.

 Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, то голова суду, його заступник установлюють термін, потрібний для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати 45 днів.

 2.15. Посадова особа зобов'язана забезпечити прийом усіх громадян відповідно до попереднього запису з урахуванням правил внутрішнього трудового розпорядку суду та визначеного графіком часу.

 2.16. За відсутності посадової особи прийом здійснюють посадові особи, які призначені виконувати її обов’язки.

 2.17. У прийомі громадян можуть брати участь їх представники, повноваження яких оформлені в установленому чинним законодавством порядку.

 2.18. Громадяни, визнані судом недієздатними, на прийом без участі їх законних представників не допускаються.

 2.19. У разі необхідності посадова особа вправі вимагати документ, що засвідчує особу заявника, або підтвердження повноваження на представництво інтересів іншої особи.

  1. Відповідальність за порушення законодавства про звернення громадян

 3.1. За недотримання вимог Закону України «Про звернення громадян» посадові особи суду несуть відповідальність, передбачену чинним законодавством України

 3.2. Подання громадянином звернення, що містить наклеп і образи, дискредитацію органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об'єднань громадян та їхніх посадових осіб, керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності, заклики до розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі та інших протиправних дій, тягне за собою відповідальність, передбачену чинним законодавством України.

  1. Узагальнення, аналіз письмових і усних звернень громадян та забезпечення контролю за їх розглядом.

 4.1.Голова суду,  керівник апарату суду здійснюють постійний контроль, систематичний аналіз та узагальнення звернень громадян на особистому прийомі.

 Щопівріччя до десятого числа місяця, що настає за звітнім періодом  відповідальним працівником суду  складається  звіт про стан розгляду звернень громадян в порівнянні з аналогічним періодом минулого року та подається до територіального управління державної судової адміністрації в Харківській області (далі ТУ ДСА). За результатами узагальнення, аналізу складається та подається до ТУ ДСА в Харківській області аналітична довідка.

4.2. При здійсненні контролю звертається увага та строки і повноту розгляду порушених питань, об’єктивність перевірки звернень, законність і обґрунтованість прийнятих за ними рішень, своєчасність їх виконання і направлення відповідей авторам.